Artyści > MY RIOT

MY RIOT
()

My Riot to zespóÅ‚, który narodziÅ‚ siÄ™ jako kolaboracja online pomiÄ™dzy Glaca, leaderem Sweet Noise i producentem breakbeat'owym z Sopotu, ukrywajÄ…cym siÄ™ pod pseudonimem Hacker. Po dwóch latach przesyÅ‚ania plików pomiÄ™dzy Los Angeles i Sopotem przyszedÅ‚ czas na finalizowanie pÅ‚yty w Polsce w studio Noise Inc.

Dwa lata pobytu Glacy w L.A. to nie tylko projekt Serce, zaÅ‚ożony z Toshi Kasai (produkcja: Melvins, Fripp, Adam Jones), ale również nauka produkcji i sound designem u Steve"a Dudy, producenta i programisty, który ma na koncie prace z Nine Inch Nails, Tomem Lee i obecnie Deadmau5. Ten czas to również album Nothing's Matter M.T.void projektu Glacy i JustinaChancellora z grupy Tool.

Całą wiedzę i doświadczenie zdobyte w Stanach Glaca postanowił przelać na My Riot i stworzyć kolejna przełomową pod względem produkcji i treści płytę, skierowana na polski rynek.
"Czas na odrobinÄ™ cholernej adrenaliny" - mówi o nowym zespole - "My Riot to poÅ‚Ä…czenie nowoczesnoÅ›ci, rytmu ulicy, progresji, rocka, punk rocka, soulu, siÅ‚y sÅ‚owa i ogromnej pasji"

Pierwsze spotkanie w prawdziwym Å›wiecie pomiÄ™dzy Hackerem a Glaca odbyÅ‚o siÄ™ w SwarzÄ™dzu, w studio Noise Inc. Tam zapadÅ‚a decyzja o finalizacji albumu, ale przede wszystkim o dalszym pisaniu utworów na pÅ‚ytÄ™, tym razem wyÅ‚Ä…cznie w jÄ™zyku polskim. W L.A. powstaÅ‚o okoÅ‚o 25 tracków, z czego tylko nieliczne zostaÅ‚y wybrane na pÅ‚ytÄ™. Pierwsze spotkanie gÅ‚ównych twórców My Riot to również szkic utworu SEN, który od razu nakrÄ™ciÅ‚ GlacÄ™ do dalszej pracy i wyjÅ›cia na ulice jego ukochanego SwarzÄ™dza w celu zaczerpniÄ™cia inspiracji do pisania i zderzenia siÄ™ z realiami życia w Polsce w roku 2010. Na owoce tej nowej formy tworzenia nie trzeba byÅ‚o czekać zbyt dÅ‚ugo. Proces nabraÅ‚ mocnego tempa. My Riot pogrążyÅ‚ siÄ™ w studio na parÄ™ miesiÄ™cy. Latem 2010 powstaÅ‚y wszystkie brakujÄ…ce kompozycje. Wymienione zostaÅ‚y niektóre barwy i instrumenty tak aby dać wyrazisty smak pÅ‚ycie.
W celu zrealizowania planu dogrania żywych instrumentów w studio i stworzenia skÅ‚adu do grania na żywo Glaca skontaktowaÅ‚ siÄ™ z Diamond Hillem, którego znaÅ‚ z czasów nagrywania gitar na pÅ‚ytÄ™ Triptic Sweet Noise. "Diamond Hill - to byÅ‚ perfekcyjny wybór. Idealny kandydat do nagrania gitar, które miaÅ‚em w gÅ‚owie. Archetypowych gitar rockowych. Taki sound chciaÅ‚em zbić ze szkieletem beatowo - synthowym przygotowanym z Hackerem" - mówi Glaca
Diamond Hill zaproponował perkusistę Sajmona i drugiego gitarzystę Zwierzaka do uzupełnienia składu.
Glaca Hacker Diamond Hill Zwierzak Sajmon My Riot
My Riot to zespóÅ‚, który narodziÅ‚ siÄ™ jako kolaboracja online pomiÄ™dzy Glaca, leaderem Sweet Noise i producentem breakbeat'owym z Sopotu, ukrywajÄ…cym siÄ™ pod pseudonimem Hacker. Po dwóch latach przesyÅ‚ania plików pomiÄ™dzy Los Angeles i Sopotem przyszedÅ‚ czas na finalizowanie pÅ‚yty w Polsce w studio Noise Inc.
Dwa lata pobytu Glacy w L.A. to nie tylko projekt Serce, zaÅ‚ożony z Toshi Kasai (produkcja: Melvins, Fripp, Adam Jones), ale również nauka produkcji i sound designem u Steve"a Dudy, producenta i programisty, który ma na koncie prace z Nine Inch Nails, Tomem Lee i obecnie Deadmau5. Ten czas to również album Nothing's Matter M.T.void projektu Glacy i JustinaChancellora z grupy Tool.
Całą wiedzę i doświadczenie zdobyte w Stanach Glaca postanowił przelać na My Riot i stworzyć kolejna przełomową pod względem produkcji i treści płytę, skierowana na polski rynek.
"Czas na odrobinÄ™ cholernej adrenaliny" - mówi o nowym zespole - "My Riot to poÅ‚Ä…czenie nowoczesnoÅ›ci, rytmu ulicy, progresji, rocka, punk rocka, soulu, siÅ‚y sÅ‚owa i ogromnej pasji"

Pierwsze spotkanie w prawdziwym Å›wiecie pomiÄ™dzy Hackerem a Glaca odbyÅ‚o siÄ™ w SwarzÄ™dzu, w studio Noise Inc. Tam zapadÅ‚a decyzja o finalizacji albumu, ale przede wszystkim o dalszym pisaniu utworów na pÅ‚ytÄ™, tym razem wyÅ‚Ä…cznie w jÄ™zyku polskim. W L.A. powstaÅ‚o okoÅ‚o 25 tracków, z czego tylko nieliczne zostaÅ‚y wybrane na pÅ‚ytÄ™. Pierwsze spotkanie gÅ‚ównych twórców My Riot to również szkic utworu SEN, który od razu nakrÄ™ciÅ‚ GlacÄ™ do dalszej pracy i wyjÅ›cia na ulice jego ukochanego SwarzÄ™dza w celu zaczerpniÄ™cia inspiracji do pisania i zderzenia siÄ™ z realiami życia w Polsce w roku 2010. Na owoce tej nowej formy tworzenia nie trzeba byÅ‚o czekać zbyt dÅ‚ugo. Proces nabraÅ‚ mocnego tempa. My Riot pogrążyÅ‚ siÄ™ w studio na parÄ™ miesiÄ™cy. Latem 2010 powstaÅ‚y wszystkie brakujÄ…ce kompozycje. Wymienione zostaÅ‚y niektóre barwy i instrumenty tak aby dać wyrazisty smak pÅ‚ycie.
W celu zrealizowania planu dogrania żywych instrumentów w studio i stworzenia skÅ‚adu do grania na żywo Glaca skontaktowaÅ‚ siÄ™ z Diamond Hillem, którego znaÅ‚ z czasów nagrywania gitar na pÅ‚ytÄ™ Triptic Sweet Noise. "Diamond Hill - to byÅ‚ perfekcyjny wybór. Idealny kandydat do nagrania gitar, które miaÅ‚em w gÅ‚owie. Archetypowych gitar rockowych. Taki sound chciaÅ‚em zbić ze szkieletem beatowo - synthowym przygotowanym z Hackerem" - mówi Glaca. Diamond Hill zaproponowaÅ‚ perkusistÄ™ Sajmona i drugiego gitarzystÄ™ Zwierzaka do uzupeÅ‚nienia skÅ‚adu.
My Riot zagraÅ‚ w sierpniu 2010 pierwsze próby w Goleniowie skÄ…d pochodzÄ… Diamond Hill, Sajmon i Zwierzak. Przed sesjÄ… finalnÄ… albumu Glaca spotkaÅ‚ siÄ™ w Toruniu ze Zbyszkiem KrzywaÅ„skim z Republiki żeby nagrać gitary do jednej z kompozycji na pÅ‚ytÄ™ "sweet_noise" zespoÅ‚u My Riot.
W tygodniach poprzedzajÄ…cych wejÅ›cie do studia podobne twórcze spotkania odbyÅ‚y siÄ™ z PejÄ… i ÅšliwÄ… w studio La Bomba i Orionem z Behemoth w studio Noise Inc.
Tym razem Glaca pracowaÅ‚ bezpoÅ›rednio z zaproszonymi artystami unikajÄ…c na tym etapie pracy online - "To wynika z tego, że ja tak naprawdÄ™ uwielbiam pracÄ™ z ludźmi, te chwile kontaktu, wymiany poglÄ…dów, rozmowy i wspólny vibe sÄ… niezastÄ…pione w kreowaniu klimatu nagraÅ„".
Na gÅ‚ównego inżyniera dźwiÄ™ku zostaÅ‚ wybrany przyjaciel Glacy, Adam Toczko, czÅ‚owiek który zrealizowaÅ‚ trzy pÅ‚yty Sweet Noise. Adam pomagaÅ‚ w pre-produkcji i przygotowaniach.
W takim skÅ‚adzie w listopadzie 2010 My Riot pojawiÅ‚ siÄ™ w studiach Toya w Łodzi. Tam wÅ‚aÅ›nie nagrane zostaÅ‚y wszystkie partie gitar, bÄ™bnów, basy Oriona i wokale Mai Konarskiej. Mix albumu to już studio Elektra w Warszawie i ponownie w laboratorium zaszywajÄ… siÄ™ na dÅ‚ugie tygodnie Glaca i Adam Toczko. Hacker tym razem peÅ‚ni role konsultanta i osoby oceniajÄ…cej kolejne mixy z dystansu. Proces ten okazaÅ‚ siÄ™ bardzo ważny i daÅ‚ Å›wieżość spojrzenia osoby z jednej strony gÅ‚Ä™boko osadzonej w projekcie, która tym razem mogÅ‚a oceniać ogólny obraz i dawać globalne, cenne wskazówki. "WiÄ™cej beat'u, wiÄ™cej stopy, basu!"
"Praca nad My Riot to byÅ‚a suma moich doÅ›wiadczeÅ„ ze Sweet Noise, projektów amerykaÅ„skich Serce i M.T.void zderzona z hiper-doÅ›wiadczeniem Toczki. Koncept poÅ‚Ä…czenia beatu i "doÅ‚u" rodem z break beatu, hip hopu i muzy klubowej z rockowym pierdolniÄ™ciem okazaÅ‚ siÄ™ dość trudny, ale finalnie osiÄ…gnÄ™liÅ›my swój cel i powstaÅ‚ mega nowoczesny mix"

Wybór studia masteringowego to zawsze ważna rzecz. My Riot siÄ™gnÄ…Å‚ po zawodnika z 'górnej polki" i jemu zawierzyÅ‚ "dociÅ›niÄ™cie" nagraÅ„ w studiach Metropolis Londyn.
ZostaÅ‚ nim autor masterów The Prodigy, White Lies, U2, Shade. pan John"Loud"Davis.
"John wysÅ‚aÅ‚ ten album w kosmos i ulokowaÅ‚ go obok wszystkich tych mega produkcji. DaÅ‚ nam też ogromnÄ… wiarÄ™ w to, że stworzyliÅ›my równy i bardzo dobry album zÅ‚ożony z zaskakujÄ…cych poÅ‚Ä…czeÅ„ stylistycznych. Jego uwagi byÅ‚y bezcenne. Deklaracja "I'm a fan now!" z ust takiej osobistoÅ›ci jest wielkÄ… nagrodÄ… za lata pracy nad projektem. MówiÅ‚ "dynamika na tej pÅ‚ycie to stara dobra szkoÅ‚a Led Zeppelin (...) to nowa jakość, poÅ‚Ä…czenie gatunków na kosmicznym poziomie podane w piÄ™kny sposób w postaci 16 piosenek, z których każda to inna opowieść

odsłon: print.php?what=article&id=15 | zobacz profil artysty | pokaż wydarzenia

Nadchodzące wydarzenia

Powiązane galerie

0.016 | użytkowników: 0, gości: 1 | Home | Logowanie/Rejestracja | RSS | Reklama | Redakcja | Partnerzy | Kontakt